top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

כשבניון ורנד מנגנים, גם שערי שמיים נפתחים

במשך כשעתיים וחצי, הפליאו עמיר בניון ושולי רנד במופע "כשאנחנו מגנים" במסגרת פסטיבל ניגונים בצדק. שילוב של קדושה, הומור משובח, סיפורים מרתקים ומוזיקה שמנצחת את הכל

כבר בכניסה להיכל התרבות בתל אביב אפשר היה להבחין בגיוון הרב של הקהל שבא לראות את עמיר בניון ושולי רנד. צמד שמצא עצמו חבוק זה עם זה אחרי שנים של מתיחות ו"חתולים נובחים", כהגדרת עמיר בניון, כדי להשלים את המלאכה שהחלה לפני 15 שנה שאותה יש לסכם במשפט אחד: "לכל דבר יש עת, לא סתם חיכיתי".


המפגש הראשון של השניים במסגרת פסטיבל "ניגונים בצדק", המחיש את הפוטנציאל הנפיץ. מצד אחד בניון - שתנו לו רק לשיר, ומצד שני שולי רנד, אולי המספר הטוב ביותר שיש, שמביא אל הבמה את ניסיון המשחק שלו בסיפורים מושחזים וסוחפים לצד מוזיקה יהודית המזככת את הנפש.

באמצע, הייתה המוזיקה שחיברה את השניים למופע מרגש במיוחד, שארך כשעתיים וחצי! והיה יכול היה להימשך עוד נוכח הלהיטים שמחזיקים שני הצדדים. בניון נשמע לרגע כזמר אופרה שקולו מרחף מעל המילים של שולי רנד, שמצדו נתן את הטאצ' האחר לשירים של בניון. וכן, היו גם רגעי ירידת מתח, אולי כי מדובר במופע ראשון, אולי בגלל אורך המופע או כמו שנהוג לומר בימים אלה הם "בהרצה" עכשיו.

צילום Gaya's Photos
צילום Gaya's Photos

שורת הלהיטים במופע הזה ראויה אף היא לאלבום משלה, ואולי זה יקרה בעתיד, ואת שיאו של המופע קיבלנו בהדרן במנת הרגש מרוכזת. בניון התיישב לשיר את "אייכה" כשלצדו שולי רנד מביט בפלא שנתן למילים היפות תרגום וכיוון אחר. לאחר מכן השניים ביצעו יחד את "ניצחת איתי הכל", ואת מחיאות הכפיים של הקהל הנלהב הפסיקו רק אורות ההיכל שסימנו לכולם ללכת.

"מנגנים יחד" הוא מופע מושקע, מרגש ומלהיב. מי שלא מכיר את אחד החתנים יגלה אותו על הבמה, מי שמכיר יגלה צדדים נוספים, ומי שרוצה קודם להכיר ואז לצפות – יחכה לאלבום המשותף והמבטיח של בניון ורנד. כך או אחרת, הנאה מובטחת, כשמוזיקה, כמו ששרו השניים, מנצחת את הכל.

bottom of page