קורונה או לא, תעשיית המוזיקה בישראל המשיכה לייצר מוזיקה בכמויות, גם אם האיכות לא הייתה גבוהה. "הכותל הישראלי" מציג: השירים הטובים של השנה
מאות שירים יצאו השנה בפלטפורמות השונות. זה לא רק הים תיכונית שהפגיזו מכל פינה ובכל סגנון, אלא גם יוצרים צעירים שהבינו שאפשר בעת הרגיעה לקבל במה נרחבת יותר בזמן שהבכירים שותקים ומחכים להתפתחויות. תש"ף לא הייתה שנה מוזיקלית טובה, אך בתוכה בלטו כמה דברים טובים.
איתי לוי – חצי בשבילי
את השנה הזו יזכרו לאיתי לוי פחות בגלל המוזיקה ויותר בגלל קרבות אייל גולן-בני פרץ על היהלום שמניב מיליונים. לוי הוחתם ב"ליאם הפקות" כהשקעה עתידית והפך לכוכב, שופט ב"כוכב הבא", דמות שמתראיינת מצוין, נכנס למדורי הרכילות וגם מרגש עם סיפור משפחתי מדמיע. "חצי בשבילי" הוא השיר הכי טוב שלו בשנים האחרונות, שאולי נבלע בתוך בליל המוזיקה ששטף את הים תיכוני, וגם בתוך קצב הסינגלים של לוי עצמו שלא נתן לכל שיר שלו את המרווח הנכון. אבי אוחין כתב, והלחין יחד עם מתן דרור, שיר שיישאר פה עוד שנים רבות עם תהיה "למה את חצי בשבילי?", שדוחפת את השיר ללב ולראש במקביל.
עדן בן זקן – אגרוף יש לי הרבה ביקורת על השירים של בן זקן, שחלקם פשוט גימיק מסחרי או שירי אינסטנט לדקה וחצי, אבל "אגרוף" כמו ששרה בן זקן עף ישר לפנים של המאזין. ביצוע מעולה, שימוש מקסימלי ביכולת, מילים מופלאות של אורי בן ארי ועיבוד והפקה מוזיקלית מושלמים של אריאל טוכמן, יצרו שיר שמדגים מה בן זקן יכולה וצריכה לעשות יותר. אני מבין את הרצון ליצור להיטים שמו 'אנא מג'נונה' או 'ירדנו לאילת', אבל "אגרוף" מוכיח שהיא צריכה יותר, הרבה יותר.
אייל גולן – לעשות איתך שלום.
כמה מדברים על הפיכתו של גולן ל"שלמה ארצי" או היותו כוכב מדורי רכילות, וכמה הכל משתנה כשהאיש פותח את הפה כדי לשיר. אז גולן לקח עצמו קצת אל הערבית, הנפיק להיט ענק שמזכיר לנו למה הוא הזמר הכי מצליח בישראל ואיך הוא יכול לשיר כמעט בכל סגנון ולהישמע מצוין. "לעשות איתך שלום" שכתבו והלחינו אבי אוחיון ואושר כהן, נבלע בתוך הקורונה והסכסוך המשפטי עם בני פרץ, אבל הוא מוכיח שוב למה אנשים התאהבו באייל גולן, ומהווה בדיקת דופק שמראה שהכל בסדר.
בר צברי - ג'וני.
זה תפס אותי משמיעה ראשונה ומיד כבש את הראש ואת האוזן. הקצב המטורף בהפקה המוזיקלית של רון בקאל, הביצוע המדהיר של בר צברי והטקסט המצוין שהתלבש לכולנו על החיים הפכו את ג'וני למרענן רשמי. ההצלחה הנוכחית שלו לא מפתיעה, והיא נובעת בין היתר ממחזור יתר במוזיקת הפופ הים תיכונית שפשוט שיוועה לצליל אחר – שבר צברי הביא לה בגדול. נכון, שיר חדש יחסית (יצא ביולי) אבל בשביל לזהות שיר טוב לא צריך זמן.
חנן בן ארי – אם תרצי
מה נשאר לומר על שיר המעלית של חנן בן ארי, שיכול היה על פי הטקסט שלו להפוך בקלות לבלדה קורעת לב אבל קיבל קצב מטורף עם טובה שגורמת לכל אחד להתחיל לזוז גם אם הוא לא התכוון לכך? היכולת של בן ארי לנוע בי מוזיקה מדמיעה, יהודית, שירי תהיה, שירים על גבול הסאטירה היא שהפכה אותו לאחד היוצרים המוערכים והמובילים בישראל. אל תתפלאו אם תמצאו את "אם תרצי" בטופ של המצעדים בתחנות השונות.
Comments