top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

אלופה בבגד ים: המהלך החשוב של עדן בן זקן


גולשים התלוננו על תמונה של עדן בן זקן בבגד ים והתמונה הוסרה פעמיים על ידי אינסטגרם. זמרת העשור לא ויתרה והחזירה את התמונה, כשהיא שולחת מסר: לאף אחד אין בעלות על גופה של האישה, ובכך מתחה קו ברור בין הערצה לבין תחושת הבעלות של חלק מהמגיבים

צילום מהפייסבוק של עדן בן זקן

המגע הישיר של הקהל עם מובילי התרבות שלו הוביל אתמול לוויכוח רשתי: האם עדן בן זקן יכולה להעלות תמונה שלה בבגד ים ביקיני, כשבידיה בנה מישל. הסערה שלא איחרה להגיע ותלונות למערכת אינסטגרם הובילו להסרת התמונה, ואליהן התלווה עשרות תגובות הולמות שגינו את התמונה. בן זקן, ובצדק, לא ויתרה והעלתה שוב את התמונה וגם שידרה מסר ברור: "גאה להיות אמא עכשווית צעירה שמתאימה לתקופת 2022 שבה אישה יכולה להרגיש טוב ונוח עם עצמה, להיות סקסית וגם אמהית".


מה שקרה לבן זקן אינו קורה לה לראשונה. גם תמונה אחרת שלה בבגד ים שהעלתה במהלך ביקור בארה"ב גררה תגובות דומות, אך הפעם דומה שהמהומה הייתה גדולה יותר. העקשנות של בן זקן מוצדקת: אין סיבה שב-2022 מישהו יקבע לאישה על הגוף שלה, יחליט איזה תמונות היא רשאית להעלות. כוכבת או לא, לכל אישה יש את הזכות להעלות לרשתות את מה שהיא רוצה ואיך שהיא רוצה.

נכון, רבות ורבים רואים בעדן בן זקן מודל לחיקוי, אבל אולי שוכחים בדרך שמדובר בבחורה צעירה שיכולה לשלב בין כל העולמות. מהבחינה הזו, המעריצים יכולים לאהוב את שיריה, להגיב אליהם לטוב או לרע, אבל חייבים באותה נשימה להבין את ההבדל בין להעריץ לבין החשיבה העקומה שהכוכבת או כל אמן אחר נמצא בבעלותם גם בחייו הפרטיים והם יכולים לקבוע לו איך להצטלם, מה לאכול ואיך להיחשף.


מהבחינה הזו, ההתעקשות של בן זקן על התמונה חשובה לא רק במישור האישי אלא יש בה גם מסר פמיניסטי וחברתי חד: רק לאישה יש בעלות על הגוף שלה. וזה, אם תרצו, הלהיט הכי חשוב שלה בשנים האחרונות.

bottom of page