ליר מחפשת את המקום שלה בעולם. אופק נחמן פורשת כנפיים ומעזה יותר. אוריאל סגל מציגה אלבום אינטימי ואישי מאוד. הצצה לאלבומים החדשים
אופק נחמן – אופק נחמן
אולי אחד האלבומים המסקרנים של הזמרת העולה, ש"ציפור בלי שמים" שלה הפך לאחד מהמנוני המלחמה עם משמעות אחרת לגמרי. לצד הסינגלים שכבר נחשפנו אליהם כמו שיר הנושא של האלבום, מצאתי אותי, בוא היום ואסור לי לבכות, תמצאו באלבום אופק קצת אחרת. שרה על מערכת יחסים, שירים מרעננים מנקודת מבט של גבר ("לא לבד", "מלאך"), נותנת גם בקצב עם "כולי עלמא", מרגשת עם "אימפריה מתעוררת" וחשופה מתמיד עם "אלופה בלחכות" על אף היותו קצבי.
"אופק נחמן" הוא אלבום גילוי, והוא נותן למאזין את הצדדים האחרים של אופק הזמרת שעד כה שמענו ממנה צד אחד, קול מחוספס שמזכיר את לאה שבת הגדולה, וכעת מקבלים ממנה יותר.
ליר – הנה אני
במקרה של ליר (חוטובלי) האלבום שלה הוא שיקוף מוחלט של הדרך שהיא עושה עד כמה ומציגה אותה מול העולם, מול מערכת היחסים שלה עם הבן זוג, מול הבית הפרטי שלה, מול הזמן ומול עצמה.
מי שעוקב אחריה ברשתות ודאי רואה את התשוקה שלה לכתיבה, להלחנה, את הדגש על עוצמתה של המילה. למאזין שלא מכיר אותה, ייתכן והאלבום יישמע כמו חתיכה אחת שנחתכה לרצועות כי הטקסטים סובבים סביב אותם נושאים שאותם ליר כתבה והלחינה, ולכן צריך לקחת אותה לאט.
אלבום שכולו מחשבות, כולל קטעי מעבר של התלבטויות, ושירים נוגעים כמו בית, בוא ונעצור את הרכבת, הנה אני, תחזור, כל יום, שמרכיבים אלבום בכורה מרגש ומגובש.
אריאל סגל – תראי אותי
אחרי שכתבה לאחרים, אריאל סגל מוציאה את האלבום הראשון שלה שכולו מתאר את חוויות החיים שלה. שירים שמרכיבים פיסות חיים שנעים בין געגוע לאמה שהלכה לעולמה, היחסים עם אבא שלה, מערכות יחסים ועד החיים עצמם והצורך לשלם שכר דירה.
השירה שלה מכונסת, כאילו מבקשת לגשת ולהאזין, לא לשמוע מרחוק ולפספס מילה. מהבחינה הזו, האלבום הוא מעין אמירה אישית, מתן הצצה לחייה של הזמרת בניסיון לתת למי ששומע להזדהות עם חלקים בו, מה שהופך אותו מכוון מטרה ואולי נישתי לקהל מסוים.
"תראי אותי" הוא אלבום חשוף, שמכיל בתוכו דברים טובים ושימו לב ל"תראי אותי", "שמש", "אם אין לך כסף" המתריס, ובעיקר הוא נותן לאריאל סגל לשחרר את מה שיש לה על הלב כדי לפתוח אותו לקראת האלבומים הבאים.
Comments