top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

כנס "לשון ראשון"ה-15 בראשל"צ בסימן "עברית שלו שלה"

הכנס יתקיים בין התאריכים 8-10 בפברואר 2022 בהיכל התרבות ויתמקד בהיות השפה העברית מחייבת את הדובר להתייחס למגדרו של אדם. בין ההופעות: זהבה בן, בניה ברבי, נורית גלרון, עברי לידר, מיקי קם ועוד

זהבה בן // צילום יח"צ טל עבודי

בכל שנה כנס "לשון ראשון" מתחדש ופונה לקהלים נוספים וחדשים, בין היתר זוכה לשיתוף פעולה פורה משלל הצוותים החינוכיים ותלמידי העיר המהווים חלק בלתי נפרד מהכנס.


השנה יכלול הכנס שלל מושבים ואירועי תרבות שיעמדו בסימן "עברית שלו שלה" יחסה של השפה למגדר. עשרות אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים, ייקחו חלק במושבים ובהפקות מקור ייחודיות לכנס השפה, אשר יבטאו את יחסה של השפה למגדר וביחס ישיר לכך את היחס החברתי העולה מן השפה במגוון תחומים.

בניה ברבי // צילום יח"צ שי פרנקו

בין ההופעות בכנס: "2 קולות" – הפקת מקור בהשתתפות: שירי מימון, בניה ברבי, שמעון בוסקילה, אלון אולארצ'יק, זהבה בן, נורית גלרון , מאיה אברהם, גיא זו ארץ ובהנחיית מיקי קם ונתן דטנר; ריטה וצרויה להב במושב מיוחד "שפה משלה", מפגש בין יוצרת לסופרת; "יוצא ממגדר הרגיל" - עברי לידר במופע ייחודי לכנס המשלב שירים ושיח על נזילות המגדרים והשינויים שחלים על השיר, על הכותב ובעיקר על המאזין; היוצר, נועם חורב, על תהליך היצירה לזמרות והכתיבה מגרונה של אישה ולהיפך ועל סיפורים מרתקים מאחורי השירים שכתב ועוד.


לעוד פרטים ורכישת כרטיסים:לרכישת כרטיסים טל': *3701

bottom of page