top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

"הזעזוע מרצח דיאנה דדבייב פשוט הוציא את המילים מתוכי"

שי חזן הוציא את הסינגל "זו היא את" שעוסקת באלימות כלפי נשים. עכשיו הוא מסביר מה הניע אותו לכתוב ומגלה מה גרם לשנות את סוף השיר:

שי חזן בן ה-35 מחולון כותב לרוב על דברים שמזיזים אצלו משהו בלב, אם זה על אהבה בשלט רחוק שהייתה לו, בגידה שחווה בתוך מערכת יחסים. הסינגל החדש שלו "זו היא את" נוגע בנושא כאוב במיוחד – אלימות כלפי נשים. "כבר קיבלתי תגובת גם מגברים שאומרים לי איזה יופי שדווקא גבר מקדם נושא כל כך חשוב", אומר חזן.


רצח נשים בישראל הפך בשנים האחרונות למגפה. זמרות ופוליטיקאיות כבר הקליטו כמה שירים נגד התופעה, אך הצעד של חזן חריג בנוף. "השיר מרגש ונוגע בנושא כה חשוב, שלצערנו תמיד בוער", הוא מסביר. "קיבלתי מכמה נשים ספציפיות הודעות על כמה נגעתי בהן וכמה חיזקתי אותן. אפילו קרובת משפחה שלא ידעתי שהתגרשה עקב אלימות מצד בעלה לשעבר, כתבה לי 'כמה חזק וכמה נוגע, פשוט מעצים ומרגש', וחשפה שהתגרשה בגלל אלימות כלפיה".

המקרה של דיאנה דדבייב, שנגד בעלה הוגש כתב אישום על רצח באחרונה, היה מבחינת שי חזן האירוע שהוציא ממנו את המילים לשיר החדש שלו. "כשצפיתי בחדשות ושמעתי את הסיפור המזעזע ששוטר רצח את אשתו מול ארבעת ילדיהם, פשוט הלב שלי החל לדפוק במהירות. חשבתי על כמה מסכנה היא הייתה שמעבר לזה שהיא חווה כרגע אלימות מזעזעת ומשפילה, זה קורה עוד מול ילדיה", הוא מספר. "אני זוכר שכל הגוף שלי התמלא בכעס מאוד גדול מעבר לעצב ופשוט עורר אצלי הזדהות כל כך גדולה. ממש דמיינתי את עצמי בתוך הבית בכל התקופה שהובילה לסיום הטראגי".

שי חזן // צילומי יח"צ מתוך אתר לינקטון

את מילות השיר שינה לאחר הסקיצה הראשונה. בתחילה כתב חזן "שום דבר כבר לא יציל אותך״, אך החליטו במקום זה לתת תקווה והוסיף את צמד המילים "רק את" המעניקות כוחות להתמודד: "הבנתי שיש עוד עשרות נשים שנמצאות בסיטואציות אלימות במשפחה מצד בן הזוג, ולקחתי החלטה, לתת כוח ואומץ לאותן נשים, לקום, לארוז את החפצים שלהן ופשוט ללכת ולהציל את עצמן".

bottom of page