top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

הביט הוא בי

היא כתבה כדי להתמודד, הקימה את "מאי והלביאות" ובתקופה האחרונה היא מביאה ביט משלה ובו משולבים נאומים של מנהיגים ואנשי רוח. תכירו את מאי לביא, שב-17.1.2020 תופיע בלבונטין

כן אני יודע, בטח חשבתם לעצמכם שהכותרת של הכתבה צריכה להיות פרויקט הלביא אבל יש במאי לביא קצת יותר מעוד כותרת קלישאתית. בפרויקט החדש שלה "Lumen Being", היא משלבת הקלטות שמצאה בארכיונים בהן נשמעים בקולם פעילים חברתיים, אנשי רוח וידוענים מפתיעים, בהפקה אלקטרונית וכלים חיים, עם השפעות טריפ הופ, דאון טמפו ופסיכדליה.

הקליפ של mark

"הכיוון החדש הוא שינוי משמעותי, וזה התחיל בעיקר כי הייתי צריכה הפסקה מכתיבת טקסטים, מיציתי את תהליך היצירה שהייתי רגילה אליו. להגיע מהביט היה חדש לי, להשתמש במילים של מישהו אחר ודרכן לשאול שאלות היה חדש לי. אני אוהבת חדש. זה כיף, מרגש ומזכיר כמה חופש יש", היא אומרת.

אחרי "מלאלה" (יוספזאי) ו"בנימין" (נתניהו), מגיע תורו של "מארק" (צוקרברג) שבו מסומפלים קטעי הקלטות מהשימוע של מייסד פייסבוק בקונגרס בארה"ב באפריל 2018. על הבמה היא מנצחת לבדה על הכלים והכפתורים בפרמפורמנס כריזמטי. דרך המילים שלהם והביט שלה, לביא שואלת שאלות רבות שמסתכמות לשאלה אחת גדולה והיא: WTF?.

"הגעתי בחצי השני של האייטיז בחללית מכוכב שעדיין לא גיליתם אל משפחה מרובת ילדים בחדרה. עליתי לת"א בגיל 20, ומאז כמעט בכל יום תוכלו למצוא אותי מברכת את העוברים ושבים בברכת מועדים לפורענות באחת מכיכרות העיר".

מתי התחלת ליצור ולמה?

"אני חושבת שתמיד ידעתי שזאת הדרך שלי להתמודד עם כל מה שקצת מסובך לי להתייצב מולו. לכתוב מילים, להלחין, להשמיע לחברות".

לפני עשר שנים היא לקחה את זה צעד אחד קדימה וקראו לזה מאי והלביאות. "ניגנו חומרים מקוריים שלי, דיסטורשנים וכדומה. כשזה הפסיק להתאים לי שיניתי כיוון, ובהפקה המהממת של ימי ויסלר (הבילויים) נוצר האלבום "שנתיים", שכולו מרקמים משונים וטקסט מלנכולי שבוקע מתוכם".

איזה תגובות את מקבלת

"אין לי מושג. אני מדחיקה את התגובות הרעות ולא מאמינה לתגובות הטובות".

מי קהל היעד שלך.

"כל מי שבבעלותו זוג אוזניים לא מפונקות *מדי*".

מאי לביא תופיע ב-17.1 – House of fun. לבונטין 7, וב-27.1 – לבונטרוניקס, לבונטין 7

0 תגובות
bottom of page