top of page
  • תמונת הסופר/תשחר אמאנו

אום כל המלחמות

המוזיקה הנשית בז'אנר הים תיכוני הולכת ללבוש בשנה הקרובה שילוב של ערבית ועברית. מצד אחד מדובר בעדות להצלחה הגדולה של נסרין, מצד שני הפרידה ממנהלה האמנותי חגי אוזן שהחל לטפח את רינת בר ועדן אבוטבול עלולה לעלות לה ביוקר

הזכייה של נסרין קדרי ב'אייל גולן קורא לך' נראית היום כמו היסטוריה רחוקה. המהפך שעברה מאז, מויזקלית וויזואלית, הוביל אותה להצלחה גדולה שאותה אפשר לראות בקיסריה, בהיכלי התרבות ובביקוש הגדול להופעות שלה.


מי שאחראי במידה לא מבוטלת לכך הוא חגי אוזן. איש התקשורת שהפך למנהל האמנותי של נסרין, והתווה לה קו מוזיקלי המשלב עברית וערבית, שפיצח את הקוד של המוזיקה הים תיכונית. הפרידה של השניים עוד תתברר במקום הראוי לה, אבל בתחום המוזיקה הים תיכונית המלחמה רק החלה. אוזן לקח את הכישרון שלו הלאה, העניק לרינת בר את "שלושה ילדים וכלב" המצוין, וכעת עובד על פרויקט עדן אבוטבול שהוא להגדרתו "לייצר כוכבת פופ ערבית עדכנית. סלאמת אום כולתום ופיירוז, אהלן ננסי אג'רם ושירין. עכשיו גם לנו יש כאלה".

אלבי מעאק שכתב והלחין חגי אוזן

אוזן יודע לזהות את המגמות במוזיקה הים תיכונית. במשך שנים שימש כמבקר, ניסה את מזלו כזמר, וכשעבר להיות מנהל אמנותי הבין את הצורך לחבר בין הערבית לעברית, חיבור שאמור היה להיות טבעי מזמן נוכח הערבוביה בז'אנר עוד מימים ימימה. נסרין הייתה בשבילו פרויקט, ו"חייאתי" או "בנאדיק", "אלבי מעאק" ועוד שכתב והלחין לה, הקפיצו אותה קדימה.

עדן אבוטבול בגרסה החדשה

הבחירה ללכת לקו מוזיקלי אחר, מציג כעת נסרין אחרת. כזו שהכותבים שלה לא הבינו את האפיון הדרוש לה, וגם כשהם עושים זאת – זה נשמע מולבש, לא הכי אמין, ומאלץ את נסרין לזעוק את מה שקודם אמרה בטון הנכון. נסרין היא זמרת מצוינת, מרגשת, אי אפשר לקחת זאת ממנה, אבל יכול להיות שפירוק השותפות האמנותית עם אוזן היה טעות.

אוזן עם רינת בר // צילומית מעמוד הפייסבוק של חגי אוזן

את הכישרון של אוזן אי אפשר לקחת ממנו. יש בשוק הים תיכוני הרבה זמרות שחיפשו כיוון, אפיון, מישהו שיבנה להם קו ותוכנית אסטרטגית שתיקח אותן קדימה. אבוטבול, למשל, היא בדיוק מסוג המקרים של זמרת שנשמעת טוב, יודעת להגיש אבל התעסקה עד כה בחומרים לא טובים. כעת, עם אוזן ועם תוכנית ברורה וסינגל ראשון "בוקר טוב למציאות שלי", שאי אפשר להתעלם מסימון המטרה שהוא יורה אליה, היא עשויה להוות תחרות לא פשוטה לנסרין שתתמודד גם עם מי שיודע את כל הסודות שלה.

החדש של נסרין קדרי

שנת 2020 צפויה להיות מרתקת בז'אנר הים תיכוני הנשי (בניגוד לגברי הכל כך שבלוני) והחגיגה תהיה גדולה, בשתי השפות, הודות למלחמה בין שניים שכבשו את המדינה ועכשיו הלכו למהלך שכולנו רק נרוויח ממנו.

0 תגובות
bottom of page